Zet eens een Dries (Van Noten) op je neus

Voor de tweede keer eren brillenontwerpers Patrick Hoet en Wim Somers hun favoriete Antwerpse modeontwerpers met een ‘eigen’ bril.

Onder hun label Theo lanceerden ze al de brilmonturen Ann (Demeulemeester), Bernhard (Willhelm), Walter (Van Beirendonck) en Wim (Neels). Nu komen Martin (Margiela), Dries (Van Noten), Christoph (Broich) en Dirk (Van Saene).

De bijzondere brillen zijn het neusje van de zalm wat betreft bijzondere technieken. Zoals het combineren van plastic met veerkrachtig roestvrij staal. Zo worden flexibele maar vormvaste monturen verkregen.

Patrick Hoet heeft er een goed oog in. “Deze brillencollectie zal een ruim publiek aanspreken dankzij de lichtheid en het kleurengamma”, voorspelt hij. De monturen zijn te verkrijgen in elf verschillende kleuren. “Voor mensen die er tien jaar jonger willen uitzien”, weet Hoet.

Wim Somers, een Antwerpse opticien, en Patrick Hoet, een Brugse opticien, brengen nu al 17 jaar hun eigen Theo-collectie op de markt. Hoet ontwerpt, Somers bestiert de commercie.

Na een poos in een optiekzaak te hebben gewerkt, begon Wim Somers een eigen zaak aan de Eiermarkt, op een boogscheut van de Academie. Daar kreeg hij geregeld modestudenten over de vloer met speciale verzoeken. Eén van hen was… Martin Margiela. Voor hem maakte Somers gouden leesbrilletjes met spiegelglas erin.

Wim Somers werd zodoende een vaste gast op de eindejaarsshows van de modeacademie. Nadat hij in 1987 Patrick Hoet had meegetroond naar zo’n show, en gestimuleerd door het succes van de Antwerpse Zes, startten ze met Theo, een anagram van Hoet.

Inmiddels wordt Theo verkocht in 1.500 winkels in zowat 50 landen, en sleepten de briljante brillen ook heel wat prijzen in de wacht.

Zijn ooit gesignaleerd met een Theo op de neus: Tom Lanoye, Jef Geeraerts, Elton John, Bill Gates. Na zijn laserbehandeling heeft Yves Leterme zijn Theo niet meer nodig. En met het oog op de portemonnee: een Theo kan je op de kop tikken vanaf 315 euro.

Info: 03-227.05.05 en http://www.theo.be

Lily ARMON

Bron: Gazet van Antwerpen, 22 februari 2007

Delen
Share on Facebook0Tweet about this on Twitter0Share on Google+0Share on LinkedIn0Email this to someonePrint this page

  1. Brillenmaker Theo27-09-2015 01:09:41
  2. Vlaming verovert wereld met brillen27-09-2015 01:09:41
  3. “Bril moet tonen wie je bent”27-09-2015 01:09:41
  4. Belgische bril in nieuwe ‘Sex and the city’27-09-2015 01:09:41
  5. Space Guy27-09-2015 01:09:41
  6. ‘Als ik water zie, kom ik tot rust’27-09-2015 01:09:41
  7. Guy Verhofstadt zet meer sérieux op zijn neus27-09-2015 01:09:41
  8. De bril maakt de man of de vrouw27-09-2015 01:09:41
  9. “Een miskleun op zijn neus”27-09-2015 01:09:41
  10. ‘Hij betekent veel voor de brillenindustrie’27-09-2015 01:09:41
  11. Wat vindt u van de bril van Verhofstadt?27-09-2015 01:09:41
  12. “Ik herken geen mensen, maar brillen”27-09-2015 01:09:41
  13. Guy Verhofstadt verbaasd over reacties nieuwe bril27-09-2015 01:09:41
  14. Zet eens een Dries (Van Noten) op je neus27-09-2015 01:09:41
  15. Trendy brilmonturen27-09-2015 01:09:41
  16. Dries van Noten op je neus27-09-2015 01:09:41
  17. Liever geen mooie bril op de neus van een slechte mens27-09-2015 01:09:41
  18. Liever niet té trendy06-06-2011 06:06:32
  19. Een barracuda als bril06-06-2011 06:06:31
  20. Een bril is de spiegel van het karakter06-06-2011 06:06:33

Laatst bijgewerkt op 27 september 2015 – 13:35