Oorlog op brillenmarkt

Rechtzetting – de onklopbare prijzen van Pearle geklopt. Woensdag publiceerde opticienketen Hans Anders een advertentie gericht aan concurrent Pearle. “Wij zien dit niet als oorlog”, klinkt het bij Hans Anders. “Eerder als een charmant speldenprikje.”

Na de advertentie-oorlog tussen Belgacom en Telenet die geregeld weer aanwakkert, verscheen een advertentie van Hans Anders in verschillende media, gericht aan concurrent Pearle. Hans Anders spreekt van een ‘rechtzetting’ omdat de campagne rond de onklopbare prijzen van Pearle volgens hen niet meer klopt.

Pearle biedt tot eind maart een complete enkelvoudige bril aan voor 99 euro en een complete multifocale bril voor 179 euro. Hans Anders gaat daar nog onder met een aanbieding van 59 en 129 euro, die tot zondag geldt. Dat ze hun concurrent openlijk aanvallen, is opmerkelijk.

“Het is de eerste keer dat we zoiets doen”, zegt Alex Stergialis, marketingmanager van Hans Anders. “Maar het is zeker niet agressief bedoeld, eerder met een knipoog. We geven een prik, maar op een sympathieke, vriendelijke manier.”

“Pearle is al twee weken een actie aan het doen over hun onklopbare prijzen. Wij hebben deze week een stuntweek, waarin we complete brillen aanbieden aan echte bodemprijzen. Dat wilden we via de advertentie duidelijk maken.”

“Kwalitatieve aspecten”

Pearle gaat niet via een advertentie reageren op hun concurrent. “Hans Anders moet zelf uitmaken of het op deze manier reclame wil maken”, reageert Bram Smets, woordvoerder van Pearle.

“Hun advertentie is heel direct, maar dat mag in België. Wij hebben onze eigen strategie en gaan die niet veranderen. Wij gaan gewoon uit van onze sterkte. We hebben een trouw klantenbestand en zijn ervan overtuigd dat ze blijven kiezen voor onze expertise. Het is overigens heel moeilijk om brillen met elkaar te vergelijken. Dat is zoals appels met peren vergelijken. Materialen zijn ook maar een beperkt onderdeel van de totale prijs. Veel belangrijker zijn de kwalitatieve aspecten, zoals een goede meting van het zicht en de vakkennis van de gediplomeerde opticien.”

HDB

Bron: Gazet van Antwerpen, 21 maart 2013

Delen
Share on Facebook0Tweet about this on Twitter0Share on Google+0Share on LinkedIn0Email this to someonePrint this page

  1. De Zara van de brillen25-07-2019 05:07:47
  2. Belastingverlaging voor brillen en lenzen op komst15-03-2019 07:03:21
  3. Brillen vaak goedkoper als je ze zelf koopt16-12-2017 09:12:40
  4. Verkoop brilglazen wordt transparanter30-12-2016 09:12:40
  5. Opticiens gaan klanten grondiger informeren30-12-2016 09:12:48
  6. Opticiens beloven helder zicht op prijzen30-12-2016 09:12:11
  7. Peeters wil transparante prijzen voor brillen16-11-2016 09:11:50
  8. “Opticiens maken te veel winst”31-10-2016 07:10:17
  9. Nederlandse brillen blijven flink goedkoper31-10-2016 07:10:26
  10. Oorlog in brillenland27-09-2015 01:09:09
  11. Bril kost tot 35 procent te veel27-09-2015 01:09:09
  12. Belgische bril wordt te duur betaald27-09-2015 01:09:09
  13. ‘Goedkope brillen slecht voor ogen’27-09-2015 01:09:08
  14. Oorlog op brillenmarkt27-09-2015 01:09:08
  15. Zijn goedkope brillen kwaliteitsbrillen?27-09-2015 01:09:08
  16. “Goedkope bril kan je scheel laten zien”27-09-2015 01:09:08
  17. “Je kan er scheel van kijken”27-09-2015 01:09:08
  18. De zorgverzekeraar vergoedt een deel van uw brillenglazen27-09-2015 01:09:08
  19. Goede zonnebril is (soms) een noodzaak27-09-2015 01:09:08
  20. Essilor introduceert zonbeschermingsfactor voor brillenglazen27-09-2015 01:09:08
  21. Slecht zien, wat kost dat?27-09-2015 01:09:08
  22. “Slechte brilglazen bestaan niet”27-09-2015 01:09:08
  23. Laat u niet vangen bij de aanschaf van een bril28-07-2015 06:07:20

Laatst bijgewerkt op 27 september 2015 – 13:19