Dienst voor personen met handicap neemt de telefoon weer op

De federale dienst voor personen met een handicap neemt de telefoon weer op. “Driekwart van de aanvragen voor parkeerkaarten wordt ook binnen drie maanden afgerond”, zegt minister Muylle.

De Directie-Generaal Personen met een Handicap lag de laatste jaren onder vuur. De telefoon werd er niet opgenomen, het was zeer lang wachten op een parkeerkaart en ook de aanvragen voor uitkeringen bleven veel te lang liggen. Het gevolg van onder meer een nieuw informaticasysteem en te weinig personeel.

De gigantische problemen doken voor het eerst op in 2016, toen Elke Sleurs (N-VA) staatssecretaris voor Personen met een Handicap was. Haar opvolger Zuhal Demir (N-VA) schreef een plan uit voor extra personeel en bond de strijd aan met de informaticaleverancier. Ook Kris Peeters (CD&V) – opvolger van Demir nadat N-VA uit de regering stapte – zocht verder naar oplossingen. Nu is Nathalie Muylle (CD&V) als minister bevoegd. Intussen zijn er 21 personeelsleden extra in dienst genomen en werpt het plan vruchten af. In 2019 zijn 85 procent van de aanvragen afgerond in zes maanden tijd, vroeger was dat 67 procent. 75 procent van de parkeerkaarten wordt nu toegekend in drie maanden, vroeger was amper 58 procent. En 96 procent van de telefoons wordt meteen beantwoord, na eerst een bedroevende 30 procent.

LC

Bron: Het Belang an Limburg, 5 februari 2020, https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200204_04835052/dienst-voor-personen-met-handicap-neemt-de-telefoon-weer-op

Delen
Share on Facebook0Tweet about this on Twitter0Share on Google+0Share on LinkedIn0Email this to someonePrint this page

  1. Dienst voor personen met handicap neemt de telefoon weer op06-02-2020 07:02:55
  2. Er zijn nog 200.000 wachtenden voor u09-01-2019 07:01:59
  3. Vrijstelling “Prijs van de liefde” stijgt verder01-08-2018 04:08:08
  4. Inkomensvervangende tegemoetkoming stijgt 2,9%16-08-2017 01:08:29
  5. “Eén miljoen gemiste oproepen bij dienst voor personen met een handicap”13-06-2017 04:06:18
  6. ‘Mensen met handicap van kastje naar muur gestuurd’13-06-2017 04:06:01
  7. Loket Directie-generaal Personen met een handicap sluit02-04-2016 07:04:43
  8. Handicare: een eenvoudigere, persoonlijkere en snellere dienstverlening18-12-2015 05:12:58
  9. Call Center elke vrijdag gesloten27-11-2015 05:11:50
  10. Handicare: een eenvoudigere, persoonlijkere en snellere dienstverlening02-10-2015 05:10:52
  11. Stad Brussel: Groen nummer voor personen met een handicap17-09-2015 12:09:55
  12. Één contactpersoon handicap in elk kabinet en elke administratie17-09-2015 12:09:44
  13. Callcenter laat gehandicapten in de kou staan17-09-2015 12:09:29
  14. Toegankelijkheid callcenter personen met een handicap moet omhoog17-09-2015 12:09:15
  15. Overheid pakt formulierpesten gehandicapten aan17-09-2015 12:09:50
  16. Callcenter voor personen met een handicap weer bereikbaar17-09-2015 12:09:18
  17. “Touché!”: jullie ideeën en actiepunten17-09-2015 12:09:47
  18. Toegankelijke mobiliteit17-09-2015 12:09:25
  19. Geen attest FBZ of FAO meer nodig voor aanvraag parkeerkaart17-09-2015 12:09:07
  20. Record aantal personen met een handicap vraagt steun aan25-06-2015 04:06:07
  21. Record: 660.000 gehandicapten met dossier bij sociale zekerheid25-06-2015 08:06:17
  22. Record aantal personen met een handicap vragen steun aan (2014)22-06-2015 02:06:44
  23. Automatische toekenning van sociale en fiscale maatregelen15-03-2015 02:03:44

Laatst bijgewerkt op 6 februari 2020 – 07:24